Guest post: Visiting paradise

Guest column

On February 9, Yvonne and I left the snow in Sweden and flew to Grenada. A long, and from time to time, difficult journey where we landed at the Barbados airport, which had no AC at all. No flight to Grenada was available at the scheduled time. After a few hours of uncertain waiting, we finally took the flight via St Vincent and landed in a scorching Grenada.

We took a taxi to the marina where we were met by happy and over-refreshed Atlantic sailors. We ended up in the middle of the farewell party for the Viking Explorer gang! We just dropped the bags and had a beer😂.
Great to be here!

We spent a few days in Grenada where Yvonne and I tried to catch up the time (-5 hours from Sweden) and tried to cool down with lots of baths. From below zero to +30 degrees C. Phew! 😅

The first day was spent on Grenada's finest beach, Grand Anse Beach. Absolutely fantastic to throw yourself into a crystal clear, 25 degrees sea. Drink rum punch and eat good food without leaving the beach.

The following day we took the bus into the capital St George's where we bought freshly grilled corn on the cob, drank local beer and visited a vegetable market. We had a walk up to Fort George. Lots of stairs to climbe! When we got up it was closed but, what a wonderful view!

After exploring the local area, it was time for a guided tour of the island. Malin booked a fantastic guide who told us everything there was to know about the island while driving his car safely on narrow roads.

After 5 nights we left the marina and sailed to the paradise island of Sandy Island. The island looks like an advertisement for the Caribbean. So beautiful!
We dropped anchor and just enjoyed life.

After Sandy Island we changed anchorage to Paradise beach on Carriacou. There we found a cozy restaurant with super tasty pizza and cold beer.

During the sail back to Grenada we saw, to our great joy, dolphins and sea turtles and, to top it off - Lennart caught a tuna which was cooked and enjoyed in the cockpit with a good red wine. Wonderful!

Once back in Grenada, a shower was first on the schedule. We spent the last evening together at the bar and restaurant at the marina. We had many rum punches and a good dinner.

Suddenly it was already time to go home. Time passed far too quickly.
I got a dream trip in the Caribbean. So much better than I could have imagined. Malin spoiled us with freshly baked bread or scones for breakfast. Good food and plenty of snacks. So luxurious!

Thank you, Malin and Christer for your hospitality!!
I hope to make a return visit to Anastacia again soon.
Hugs from Tinne

~~~~~~~

På besök i paradiset
Den 9 februari lämnade Yvonne o jag snön i Sverige och flög till Grenada. En lång och bitvis jobbig resa där vi bl.a landade på Barbados flygplats som helt saknade AC. Något flyg till Grenada fanns inte tillgänglig på utsatt tid. Efter några timmars oviss väntan tog vi äntligen flyget via St Vincent och landade på ett stekhett Grenada.

Taxi till marinan där vi möttes av glada och överförfriskade Atlantseglare. Vi hamnade mitt i avskedsfesten för Viking Explorer-gänget! Det var bara att släppa väskorna och ta en öl😂 Härligt att vara framme!

Vi tillbringade några dagar på Grenada där Yvonne och jag försökte komma in i rätt tid (-5 timmar från Sverige) och försökte kyla ner oss med massor av bad. Från minusgrader till +30 grader C. Pust 😅

Första dagen tillbringade vi på Grenadas finaste strand, Grand Anse Beach. Helt fantastiskt att slänga sig i kristallklart 25 gr vatten. Dricka rumpunch o äta god mat utan att lämna stranden.

Följande dag tog vi bussen in till huvudstaden St George’s där vi bl.a köpte nygrillade majskolvar, drack lokal öl och besökte en grönsaksmarknad. Vi tog en promenad upp till Fort George, många trappor är det. När vi kom upp var det stängt men vilken underbar utsikt! Efter att ha utforskat närområdet var det dax för guidad tur på ön. Malin bokade en fantastisk guide som berättade allt som fanns att veta samtidigt som han rattade sin bil tryggt på smala vägar.

Efter 5 nätter lämnade vi marinan och seglade till paradisön Sandy Island. Ön ser ut som en reklambild för Karibien. Så vacker! Vi kastade ankaret och bara njöt av livet. Efter Sandy Island bytte vi ankringsplats till Paradise beach på Carriacou. Där hittade vi en mysig restaurang med supergod pizza och kalla öl.

Under seglingen tillbaka till Grenada såg vi till vår stora glädje delfiner och havssköldpaddor och som pricken över i fångade Lennart en tonfisk som tillagades o avnjöts i sittbrunnen med ett gott rött vin. Underbart!

Väl tillbaka på Grenada var en dusch först på schemat. Sista kvällen tillsammans tillbringade vi på baren o restaurangen på marinan. Det blev många rumpunch och god middag.

Tänk att det redan var dax att åka hem. Tiden gick alldeles för fort.
Jag fick en drömresa i Karibien. Så mycket bättre än jag kunnat föreställa mig.
Malin skämde bort oss med nybakat bröd eller scones till frukost. God mat och massor av mellanmål och snacks. Så lyxigt!

Tack, Malin o Christer för er gästfrihet!!
Jag hoppas få göra ett återbesök på Anastacia snart igen.